I formiddag ble opplagstallene for 2. halvår i 2020 presentert, og de viser at Steinkjer-Avisa økte opplaget med 54 fra 1. halvår i 2020.

- Det er veldig gledelig at vi øker opplaget i et år der vi både har vært gjennom korona-pandemi og fått økt konkurranse i Steinkjer. Det tar jeg som et tegn på at vi gjør noe riktig, sier redaktør Tore Vikan.

Det er først og fremst flere digitale abonnenter som drar opp opplagstallet.

- I fjor høst la vi om produksjonsflyten, og ble digital først. Vi har langt flere saker på nett enn før, og vi ser at trafikken øker gradvis. Samtidig tar det tid å bygge vaner, for mange har ikke vært vant til å lese Steinkjer-Avisa på nett, så derfor er den digitale opplagsveksten en inspirasjon til fortsettelsen, sier Vikan, og minner om at alle som har abonnement på avisa også har digital tilgang inkludert, og den kan enkelt aktiveres.

Vekst for hele konsernet

Også de andre avisene i TA Media-konsernet fikk opplagsvekst i 2. halvår i fjor.

- Trønder-Avisa økte fra 17.878 til 18.414 (+536)

- Namdalsavisa økte fra 10.565 til 10.714 (+149)

- Inderøyningen økte fra 1.782 til 1.836 (+54)

- Snåsningen økte fra 1.388 til 1.395 (+7)

– Vi er veldig godt fornøyd med at samtlige aviser i TA Media har vekst i opplaget i et veldig krevende år. I tillegg lanserte vi rett før jul ei ny lokalavis i Levanger, som har fått fantastisk mottakelse i lokalsamfunnet og som i skrivende stund har omkring 1800 betalende abonnenter, sier John Arne Moen, konsernsjef i TA Media.