Plassjef Gunnar Skogset ser fram til å sende Ole Marius Bjugan ut på veien og "hjem" til kundene. 

Varebilsentret skal ut til næringskundene 

Nardo Bil i Steinkjer vil møte næringskundene på jobb.

Nå sender de Ole Marius (27) på vegen som mobil bilselger – for å gjøre det enda enklere for kundene som vil prøve ny bil.  

- Dette er det ingen som har gjort før på Innherred, sier plassjef Gunnar Skogset fornøyd mens han forklarer hva som blir jobben til den nytilsatte bilselgeren Ola Marius Bjugan fra Verdal.  

- Ole Marius skal rett og slett ut på vegen for å oppsøke gamle og nye næringskunder. Vi ser at det er et behov for å møte næringslivet ut på plassen de jobber, og enkelt forklart handler det om å være tidsbesparende og praktisk for bilkundene våre.  

Oppsøkende virksomhet

Skogset mener at en Varebilsentrets nye mobile bilselger blir et veldig godt tilbud til små og mellomstore bedrifter med daglig ledere og beslutningstakere som er ute på arbeidsplassene og produserer dagsverk selv. 

- Ledere som er i full produksjon har ofte ikke tid til å tenke bil, og i alle fall ikke til å besøke oss for å se på bil i løpet av arbeidsdagen. Dermed tar vi turen til kundene og viser hva vi kan tilby.  

Ole Marius Bjugan har aldri solgt biler før, men har bred erfaring fra salg. Han var også som 17-åring med i TV2-programmet «Skaperen» hvor han kom til finalen med «Flip’n Rail» - et bærbart gjerde for skatere og snowboardentusiaster. Selv om han bare ar jobbet som bilselger i noen få uker, er han sikker på at oppgaven han nå skal gjøre til både blir spennende og læringsrik. 

- Jeg gleder meg til å bli kjent med kundene på deres premisser. Å komme inn på «tunet» for å vise frem kjøretøyet – altså arbeidsredskapet, blir bra, smiler Ole Marius. 

Allsidig

I tillegg til å være bilselger på fulltid er Bjugan også en aktiv hobbyfotograf, friluftsmann og jeger. Det er egenskaper han håper kan komme godt med i den nye jobben.  

- Jeg er flink til å bygge relasjoner og er levende opptatt av friluftsliv. Jeg har blant annet en Instagram-konto med over 7000 følgere hvor alle på en måte kan følge med på hva jeg har gjort og hvordan dagene mine fortoner seg – også som bilselger.  

I tillegg til tenke nytt rundt nyttebilsalget er Nardo Bil i Steinkjer også i ferd med å «revolusjonere» verkstedet. Plassjef Skogset kaller nyvinningen for bilens fastlegeordning.  

- Når bilen din skal på verksted får du din personlige servicetekniker som du skal forholde deg til. Det er denne serviceteknikeren som skrur på bilen din, og som foruten deg selv kjenner bilen din best. Kort veg mellom bruker og mekker sørger for den beste og mest effektive diagnosen. 

Effektiviserer verkstedet

Samtidig med «fastlegeordningen» skal også verkstedet effektiviseres ved at kundemottakeren også flyttes inn i verkstedet for å bistå teknikerne som da får konsentrere seg om å skru på bilen og ikke miste verdifull tid med å «knote» på data.  

- Vi kaster ut de gamle arbeidsbukkene og gjør klart for teknikerteam. Det betyr i praksis at to teknikere jobber på bilen din og at tiden på verksted halveres uten at det koster noe ekstra for. Hos oss skal det bli slik at du bestiller time til bilen og får et klokkeslett når bilen er ferdig – og da skal den være ferdig. Så enkelt er det, sier Skogset.  

Nardo Bil er nå i ferd med å kurses i strukturendringene, og skal etter hvert også bli kapable til å ta imot nyttekjøretøy på kveldstid.  

- Da skal en av våre 24 ansatte sørge for at kunden får god hjelp og eventuelt et erstatningsbil mens egen bil er på bukken, sier Skogset.  

PS! Følg gjerne Ole Marius Bjugan på Instagram: @ombjugan 

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Steinkjer-Avisas redaksjon, men av Steinkjer-Avisas markedsavdeling.

Steinkjer-Avisa er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på steinkjer-avisa.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.