Smart-gründer nominert til årets entreprenør

Alexander Støvik Kjølstad er nominert til Entrepreneur Of The Year (EOY).

Alexander Støvik Kjølstad er med i kampen om å bli årets entreprenør. Foto: Øyvind Bones

Nyheter

Kun 3.900 av Norges 280.000 aksjeselskaper tilfredsstiller kriteriene for å bli valgt ut til EOY-programmet, og av disse er det kun 50–60 gründere som blir nominert. Alexander Støvik Kjølstad er en av de få som er klar for den regionale finalen for Midt-Norge i slutten av oktober.

– Først og fremst må jeg påpeke at jeg ikke har vært alene om å skape og sikre vekst. Vi er to personer med eierskap i Smart Media via morselskapet Smart Norway. Vi har en delt ledermodell og er gode på ulike områder. Mens jeg stadig higer etter å skape, endre, utvikle og utvide gjør min kompanjong Vegard Forbord grepene som sikrer og ivaretar den videre driften av det som allerede er skapt, sier Alexander Støvik Kjølstad på nettsidene til Smart Media.

For å bli utvalgt og nominert som årets entreprenør må man ha entreprenørånd, gode økonomiske resultater, vesentlig vekst i omsetning og arbeidsplasser, internasjonale mål, evne til å tenke nytt, samt personlig integritet og påvirkningskraft.

Alexander er både gründer, deleier og styreleder i Smart Media, som kan se tilbake på en voldsom vekst siden oppstarten i 2005. Lederjobben har han sendt videre til Thomas Aune.

– Thomas har gått fra å være lærling til å bli daglig leder på seks år, og er et stort ledertalent.

– Jeg er veldig fornøyd med at Smart Norway er det eneste konsernet innen digital kommunikasjon og markedsføring i Nord-Trøndelag med så mange ansatte og med at alle selskapene i konsernet nå går i pluss. Særlig ettersom det er få i denne bransjen som overlever lengre enn 5 år, sier Kjølstad, men det betyr ikke at gründeren har slått seg til ro.

– Jeg er fortsatt sulten på å skape videre utvikling og vekst. Vi skal fortsette å bygge og utvikle fagmiljøet, sier gründeren.